سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 89/4/28 | 7:37 عصر | نویسنده : سعید رشنیقی

بررسی تخصصی Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro : پیام رسان کوچک

مقدمه

Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro برای اینکه دیده شود باید روی پاهای خودش بایستد اما برای اینکه شنیده شود نیازی به فریاد زدن ندارد. کوچک و مکعبی شکل ؛ این فقط یک گوشی نیست. X10 mini pro با مینیاتوریزه شدن بیش از حد خودش ، حتما بسیاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

و این گوشی تنها یک گوشی دوست داشتنی ساده نیست، X10  عنصری را برای شگفت زده کردن شما به همراه خود دارد. این گوشی یک صفحه کلید سخت افزاری را در کنار خود پنهان کرده است و در نگاه اول ، اصلا پی به هوشمند بودن آن نخواهید برد.

 

حتی با وجود تعداد زیاد گوشی های مینی در بازار و کم و بیش گوشی های مشابه pro ، Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro با ریسک نادیده گرفته شدن در میان این جمعیت روبرو نیست. این گوشی آنقدر کوچک هست که از همه برجسته تر باشد. باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که گوشی های هوشمند مجهز به صفحه کلید QWERTY هیچگاه از این کوچکتر نخواهند شد. نمی دانیم تا به حال توجه کرده اید که تعداد گوشی های مکعبی شکل و مربعی شکل اخیرا رو به افزایش است یا نه؟ ما و شما نمی توانیم کاری در این مورد بکنیم ، این تقاضاهای بازار است که در این مورد نقش تعیین کننده ای دارد.

 

 

داشتن چهار نوع گوشی مشابه اصلا برای سونی اریکسون و آندروید بد نیست.گرچه نکته جالبی میان آن ها وجود دارد. هرچه به طرف X10 بروید ، به اندازه گوشی ها هم افزوده خواهد شد. پس شاید گوشی بعدی که از سری X10 شاهد عرضه آن باشیم ، یک ساعت مچی باشد ، شما اینطور فکر نمی کنید؟

ویژگی های کلیدی

بدنه بسیار فشرده

صفحه کلید QWERTY کشویی سخت افزاری

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE ، پشتیبانی از 3G با HSDPA

سیستم عامل سفارشی سازی شده Android v1.6 به همراه رابط کاربری TimeScape

صفحه نمایش لمسی خازنی 2.55  اینچی با پشتیبانی از رزولوشن QVGA

پردازنده 600 مگاهرتزی Qualcomm MSM7227

دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED به همراه ضبط ویدیویی VGA

Wi-Fi 802.11 b/g

گیرنده GPS داخلی و قطب نمای دیجیتال

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه و قابلیت turn to mute

پورت استاندارد microUSB برای شارژ گوشی و انتقال داده

بلوتوث استریو به همراه پشتیبانی از پروفایل A2DP

اسلات کارت حافظه MicroSD با پشتیبانی از کارت های حافظه ای تا گنجایش 8 گیگابایت (ارائه یک کارت حافظه دو گیگابایتی به همراه گوشی)

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

Android Market

باتری قابل تعویض توسط کاربر (در مقایسه با X10 mini )

نقاط ضعف اصلی

رزولوشن QVGA  برای به نمایش گذاردن گرافیک آندروید کافی نیست و تعداد نرم افزارهای در دسترس را محدود می کند

نسخه منسوخ سیستم عامل

قابلیت های محدود در صفحه اصلی

عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند

عدم پشتیبانی از انتقال فایل توسط بلوتوث

عدم پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب

رابط ساده دوربین و قابلیت های محدود این دوربین

مرورگر وب فاقد روش های ساده برای بزرگنمایی است

XPERIA X10 mini pro باید تا حد امکان کوچک نگه داشته می شد و سونی اریکسون کار دشواری در حفظ قابلیت های کارکردی آن داشته است. گرچه یکی از قابلیت های با ارزش گوشی به صورت اجتناب ناپذیری قربانی این کار سونی اریکسون شده است. درج متن در دنیای گوشی هوشمند به یکی از قابلیت های کلیدی بدل گشته است و XPERIA X10 mini pro   هم در این زمینه عملکرد بسیار خوبی به جای می گذارد.

X10 mini pro در تمامی ابعاد رشد داشته است اما این رشد در حد میلی متری است؛ بهایی ناچیز برای آنچه که در ازای آن در اختیار شما قرار می گیرد.این فضای اضافی به سونی اریکسون اجازه داده است که از باتری های قابل تعویض به همراه گوشی استفاده کند . شاید این مطلب یکی از نقص های عمده mini به شمار  نمی آمد اما به هر حال کاربران حق داشتند در مورد آن اعتراض کنند. با آمدن pro این مشکل هم حل شده است.

ما Sony Ericsson XPERIA X10 mini  را هم دوست داشتیم و شاید، این علاقه به اندازه کوچک آن باز می گشت. Mini pro حتی عملکرد بهتری در این بخش دارد. اگر X10 mini را دیده باشید و آن را در دست گرفته باشید ، تصور خواهید کرد داشتن صفحه کلید QWERTY به همراه آن غیرممکن است اما سونی اریکسون این کار را انجام داده و به نظر می رسد که به خوبی هم از پس انجام آن برآمده است.

در قسمت بعد به بررسی ارگونومی و طراحی ظاهری Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید!

محتویات جعبه

Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro در جعبه ای بزرگتر از آنچه انتظار می رفت ، عرضه می شود. همانند X10 mini  ، محتویات جعبه در کمترین حد ممکن ارائه شده اند.

یک کابل microUSB و یک شارژر در درون این جعبه دیده می شوند. در کنار آن ها یک کتابچه کوچک و یک کارت حافظه microSD با گنجایش دو گیگابایت که در داخل گوشی جای داده شده است ،به چشم می خورند.




تنگ